måndag 25 mars 2013

Joojeh Kabab

Här är två klipp på hur man lagar joojeh kabab. Det är kyckling på spett med ris och grillade tomater. Om man inte vill ha kyckling kan man lägga på kött, vilket kött man vill, min familj brukar blanda så man får äta olika. Klippen är jätte bra, han visar verkligen från början till slut hur man ska laga maträtten på bästa sätt.

Denna maträtt älskar jag verkligen och man blir så himla mätt! Det här är en maträtt som grillas på grill. Det påminner mig mycket om sommar kvällar då familjen samlas grillar och äter tillsammans.

Våra måltider har faktiskt en enorm påverkan på oss alla iranier. Middagar för oss tillsammans, den goda maten är självklart det bästa! Men självklart älskar man värmen med familjen, glädjen och allt prat. Måltiderna betyder faktiskt mycket för oss. Jag har lärt mig att varje middag så ska man sitta och äta tillsammans, njuta av varandras sällskap och den goda maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar